środa, 12 października 2016

Jak zrobić dobre zdjęcie psu?

Dziś nietypowy temat. Nigdy jeszcze takiego nie umieszczałam na swoim blogu.

Nie ukrywam również, że mam niewielką wiedzę w tej kwestii. A ponieważ temat jest niezwykle ciekawy, dlatego postanowiłam umieścić ten - nie mój – wpis.

Sprawa dotyczy fotografowania psów. Bardzo często robimy milusińskim zdjęcia.  Jednak rzadko kiedy wiemy jak podejść do tego właściwie.

Tak bardzo chcemy by nasz pupil wyglądał na nich jak najlepiej a wychodzi...no cóż, każdy amator wie...

Dlatego udostępniam kilka słów osobie, która się na tym zna.


Jak zrobić dobre zdjęcie psu?

„Sukces, udało mi się sfotografować psa w biegu!
I nawet ostrość obrazu jest dobra. Tylko gdzie jest pies... To ten mały punkcik?!”
Zawiedzionym podpowiadamy, jak dobrze wykadrować czworonożnego modela, by nie trzeba było tropić go na zdjęciu ze szkłem powiększającym.

To tylko jeden z problemów z jakim się stykasz robiąc zdjęcie.
Jest ich jednak o wiele więcej!
Jak dobrać aparat fotograficzny?
O co chodzi z przesłoną i obiektywami?

Albo sytuacja jak na zdjęciu poniżej. 

 
Starasz się, nawołujesz psa, nęcisz go smakołykami, robisz wygibasy by jak najlepiej udało się zrobić ujecie...a tu w ostatniej chwili pies odwraca głowę...

Cały misterny plan przepadł!

Lub jeszcze inna sytuacja. Pies biegnie, a Ty chcesz koniecznie pokazać jego gracje, napięte mięśnie i rozwichrzone kudły.
Naciskasz spust, a tu pojawia się taki obrazek:



Takich błędów można uniknąć!

Poradnik „Fotografowanie psa”ma na celu wyjaśnienie kilku prostych zasad, dzięki którym zminimalizujesz błędy fotografii.

Zrozumiesz jaki aparat fotograficzny powinieneś wybrać. Bo najdroższy wcale nie znaczy najlepszy
a liczy się efekt jaki chcesz uzyskać.

Znajdziesz porównanie kilku aparatów. To nie ilość pikseli jest istotna przy doborze.
One są ważne ale o wiele istotniejszy jest chociażby dobrze dobrany obiektyw.


Psy nie rozumieją czym są aparaty!

Dla nich ten dziwny przedmiot jest zabawką, ewentualnie czymś do zjedzenia.
Dlatego nie znajdziesz w nich odruchu pozowania do zdjęć.

Psy nie rozumieją dlaczego mają stać spokojnie kiedy obok stoi ich właściciel, z którym chcą się pobawić.

Dlatego powinieneś poznać 9 ważnych zasad fotografowania psa.

Jedna z nich mówi że nie powinieneś więcej niż 10 minut jednorazowo pracować z psem.
Taida Tarabuła – wykładowczyni szkoły fotografii - tłumaczy w poradniku podstawowe elementy dla uzyskania zadowalających zdjęć.

Możesz robić zdjecia jak te ponizej:



Zobaczysz to na zdjęciach Taidy i również przeczytasz dlaczego tak często wychodzą nam złe zdjęcia!

Popatrz na poniższe fotografie.
Ten sam pies, a jakie wielkie różnice w zdjęciach.
To jakiej maści jest sierść psa - robi różnicę w ustawieniach aparatu.


Jeśli chcesz przeczytać więcej zapraszam - kliknij tutaj 

a jeśli chcesz kupić od razu to poniżej masz możliwość








„Fotografowanie psów”
e-book
(format PDF z przeznaczeniem na systemy windows i android)*
Cena 29 zł



Dzięki poradnikowi dowiesz się również:
Jak robić zdjęcia na śniegu, by nie były zbyt niebieskie ani zbyt jasne.
Jak chronić elektronikę na mrozie.
Co to jest trójpodział zdjęcia. Po zapoznaniu się z tematem zrozumiesz, na czym polega błąd popełniany w 2/3 zdjęć.
Dlaczego nie należy „przecinać” psa zdjęciach, czyli jak radzić sobie z liniami widnokręgu, budynków, drzew i innych elementów pejzażu.
Jak postępować podczas różnych warunków pogodowych.
Co oznaczają pojęcia: głębia ostrości, przysłona, ogniskowa, perspektywa…
Jak najlepiej pokazać psa (z boku, z przodu, z tyłu, z góry czy z dołu).
Jak robić zdjęcia czarnemu, a jak białemu psu.
Jak rozmyć tło, by nie konkurowało z modelem i ładnie wyglądało.
Jak uzyskać ostre zdjęcie.
Prócz tego poradnik dostarczy Ci wielu wrażeń natury estetycznej.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz